Marketing
Marketing kategória 2018 februári hírei
Lapok:    
Adrenalin.blog.hu - 2018. február 20. 15:50
Kolumbiában rengeteg a menhelyes kutya, akárcsak a kihasználatlan, lefoglalásra váró óriásplakát, amelyet okosan kihasznált a legnagyobb állatmenhely, és kutyáit hirdette "foglalható" headline-nal a kiadó óriásplakát-helyeken.
Adrenalin.blog.hu - 2018. február 16. 12:23
A Snickers kihívással nézett szembe, mert célcsoportjának nagy része nemigen néz tévét. A 16-24 éves korosztály ezzel szemben rá van gyógyulva a telefonjára, és a közösségi oldalakra. Ezért "ha éhes vagy, nem vagy önmagad" üzenetű kampányát adaptálnia kellett okosan ezekre a felületekre is. Így született meg a "Hungry Games" ötlete, amely egy olyan játék, ahol lehetetlen nyerni. A játék menetében egy soha véget nem érő pillanatra ugyan azt hiszed, hogy nyersz, mivel a játék figyelmeztet: a hüvelykujjadal tartsd nyomva a gombot, hogy nyerj. Igen ám, de te csak nyomod, nyomod, és nem történik semmi. Nyilván viszonylag gyorsan megunod, ám ha elemeled az ujjad, upsz, sajnossss vesztettél. :) Kellően idegölő, nem? Videó itt. Forrás: weareblossom.com
AdServer.blog.hu - 2018. február 14. 17:12
  Milyen változásokat hoz? Február 15-étől igen fontos változás történik az online hirdetések piacán, köszönhetően a Google döntésének. Az amerikai vállalat ugyanis ezen a napon kapcsolja be a Chrome internetes böngészőben lévő reklámblokkoló funkciót. A közelmúltban sok kérdés merült fel ezzel kapcsolatban, ezért most igyekszünk tisztázni ezek közül a legfontosabbakat.    Miért döntött úgy a Google, hogy saját reklámblokkolót épít a Chrome-ba? Az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt a reklámblokkolót használó felhasználók száma. Ennek hátterében leginkább az olyan zavaró reklámok elterjedése áll, amelyek megakasztották az internetezőket a tartalom fogyasztásában. Azért, hogy mindez megváltozzon és a jövőben tisztább, a felhasználók számára könnyebben fogyasztható reklámok jelenjenek meg, a Google csatlakozott a Coalition for Better Ads nevű szervezethez.    Mit csinál a Coalition for Better Ads? A Jobb Reklámokért Szövetség elsősorban azért jött létre, hogy irányelveket határozzon meg a felhasználóbarát reklámok létrehozásával kapcsolatban. Ennek részeként létrehozták a Better Ads Experience Program-ot, (Jobb Reklámélmény Program). Közleményük szerint a program célja, hogy javítsa az online hirdetésekkel kapcsolatos felhasználói élményt és hogy segítse a CBA standardok foganatosítását a piacon. Tagjai között olyan vállalatokat találunk, mint a Google, a Facebook, a Microsoft vagy épp az IAB.    Miről szól a Better Ads Experience Program? A CBA által kidolgozott program legfontosabb célja, hogy nevéhez méltóan javítsa a felhasználók online hirdetésekkel kapcsolatos internetezési élményét. Emellett azonban a BAEP megalkotóinak az is feltett szándéka, hogy egy olyan biztonsági zónát (safe harbour) hozzanak létre a tartalomszolgáltatók számára, amely csökkenti a kiszolgáltatottságukat a Chrome filtering bevezetéséhez hasonló intézkedésekkel kapcsolatban. A program minősítést biztosít az olyan tartalomszolgáltatóknak, akik hirdetéseiket a CBA standardjai alapján jelenítik meg. Azok a technológiai szolgáltatók (pl. Google Chrome) pedig, akik vállalják, hogy a hirdetéseket csak a standardokkal összeegyeztethető módon blokkolják, akkreditációban részesülnek.   Hogyan fogadta a szakma a Better Ads Experience Programot?  Egyes európai IAB tagszervezetek kezdetben fenntartásokkal fogadták a programot, megkérdőjelezve a standardok alkalmazhatóságát az összes piacon, annak ellenére, hogy a CBA kutatása elmelétileg reprezentatívnak tekinthető. Kritikával illették továbbá a program fizetős jellegét, különösen annak fényében, hogy a hozzáadott értékét az iparágban csekély mértékűnek tartják. Egyes tagszervezetek szerint az egész kezdeményezés az online hirdetésekkel kapcsolatos kreativitás keretek közé szorítását jelenti. Továbbá aggályosnak vélték a program USA központúságát, és jelezték igényüket a CBA egy európai kirendeltségének létrehozásával kapcsolatban. Mára a nagyobb nyugat-európai tagszervezetek nem mutatnak jelentős ellenállást a program bevezetésével kapcsolatban. Hovatovább egyes IAB tagszervezetek olyan, a CBA standardok implementációját elősegítő programokat hoztak létre, mint a francia Digital Ad Trust Committee, vagy az egyesült királyságbeli IAB UK Gold Standard.   Mire alapozva dolgozták ki a Better Ads Experience Programot?  Azért, hogy pontos képet kapjanak az internetezők szokásairól, a program kidolgozását egy átfogó vizsgálat előzte meg. Ebben 25 ezer internetező vett részt, a teszt során pedig 104 weboldalt mutattak meg nekik, amelyek mindegyikén eltérő típusú reklámok jelentek meg. A visszajelzésekből a CBA számára világossá vált, hogyan viszonyulnak az egyes hirdetés-típusokhoz, vagyis mik azok, amikkel nincs probléma és melyek azok, amelyek zavarók, és elkerülésük érdekében reklámblokkolót alkalmaznak.  Kiderült, hogy a felhasználók többségét nem maguk a reklámok zavarják, hanem kifejezetten bizonyos típusú hirdetések. Ilyenkor, ha egymás után többször is belefutottak egy-egy ilyen reklámba, nagyobb arányban döntöttek a reklámblokkoló telepítése mellett. Tehát végső soron néhány zavaró hirdetés akár az összes elrejtéséhez, és ezzel a hirdetői piac megkárosításához vezethet.    Melyek a legzavaróbb reklámok? A számítógépes vizsgálat során a legtöbben a képernyő aljához tapadó reklámokról, illetve az előugró hirdetésekről mondták azt, hogy idegesíti őket. Ez utóbbinál különösen sokakat zavar, ha azokban automatikusan egy hangos videó indul el.  Hasonló a helyzet az okostelefonok esetén is: ott az előugró reklámok mellett a képernyő tartalmát teljes egészében blokkoló, illetve az oldal alján folyamatosan megjelenő hirdetések zavarják a legjobban a felhasználókat.   Hogyan működik a Google algoritmusa? A Google rendszere február 15-től nem csinál mást, mint ellenőrzi az internetes oldalakat, hogy azokon megtalálhatóak-e a CBA standardjai alapján zavaró reklámok. Amennyiben igen, úgy az algoritmus büntetőpontokat oszt ki, ha pedig ezek mennyisége 30 napon keresztül eléri a küszöbértéket, az adott oldalt bukottnak minősíti, ezt pedig elmenti egy EasyList és EasyPrivacy névre keresztelt szűrőlistába. Ebből dolgozik a Chrome-ba épített reklámblokkoló, amennyiben pedig a felhasználó olyan oldalra érkezik, ami megtalálható a listán, úgy a funkció élesedik, és az oldalon lévő összes hirdetést eltünteti a böngésző. Ez a küszöbérték fokozatosan válik egyre szigorúbbá: A bevezetést követő első két hónapban a küszöbérték 7.5% A következő négy hónapban 5% A végső határérték pedig 2.5% lesz Ez azt jelenti, hogy amennyiben a weboldalon megjelenő hirdetések több, mint 2.5%-a valamilyen, zavaró típusú reklám, úgy az összes hirdetést blokkolja a rendszer. Szerencsére a hirdetők, illetve az oldalkezelők előre felkészülhetnek, hiszen a Google hirdetésiélmény-jelentésének (Ad Experience Report) segítségével lehetőségük van a honlapok hirdetéseinek ellenőrzésére.   Mi az Adverticum Zrt. álláspontja az ügyben? Ezzel kapcsolatban Fischer Mátét az Adverticum Zrt. értékesítési munkatársát kérdeztük meg: ,,Mi azt javasoljuk, hogy amennyiben lehetséges, érdemes mellőzni az ilyen típusú hirdetéseket (tehát a layer, interstitial, illetve hanggal induló reklámokat), mivel nem garantálható, hogy azok megjelennek. Egyedüli megoldást a tartalomkiszolgálói oldalon történő megjelenítés eredményezhet, hiszen ilyenkor nem blokkolja a reklámot a Google, mivel azt az oldal tartalmának tekinti. De ilyen esetben a hirdetés nem érkezhet AdServerből, hanem közvetlenül az oldal webszerverének kell kiszolgálnia, és az AdServert csak AV/CT mérő linknek lehet használni. Természetesen ez sem biztos, hogy sokáig működő megoldás, hiszen a Google nem hozta nyilvánosságra az algoritmusa pontos működését, így csak találgatni lehet, hogy a kiskapuk meddig maradnak nyitva. Az azonban biztos, hogy hamarosan többet tudunk majd, hiszen február 19-én az Adverticum, az IAB Magyarország küldöttségében, részt vesz egy egyeztetésen Bécsben, ahol betekintést nyerhetünk a CBA működésébe és a standardok kialakításának folyamatába. A találkozón képviselteti magát a Google, az IAB Europe és egyes régiós IAB tagszervezetek is. Mindemellett az egyeztetés során lehetőség lesz a Google hirdetésblokkolójával kapcsolatos első tapasztalatok megvitatására.
Cemp.blog.hu - 2018. február 14. 10:10
Pénteken elkezdődtek a Téli Olimpia Játékok, amivel az Index is kiemelten foglalkozik: teljes Indexen megjelenő információs csík, a gyors tájékozódásért önálló melléklet Index Sport rovat alatt, folyamatos hírszolgáltatással, az elkötelezett olvasókért Index, információs csík, multiscreen, 2018.02.13. [...] Bővebben!
Btl.hu - 2018. február 13. 17:58
Rekordszámú résztvevővel indult az idei K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő, amely a szülők, pedagógusok és a gyerekek figyelmét hívja fel a pénzügyi ismeretek szükségességére.
Btl.hu - 2018. február 13. 17:46
Az emelkedő ingatlanárak és lakásbérleti díjak nemcsak nálunk, hanem Európa szinte minden nagyvárosában kihívást jelentenek a diákoknak és a bérből és fizetésből élőknek. Ennek következtében egyre népszerűbb trend az összeköltözés, már nemcsak barátok és ismerősök, de olyanok is egy fedél alá költöznek és válnak lakótársakká, akik előtte egyáltalán nem ismerték egymást. Természetesen az együttlakásnak lehetnek előnyei és hátrányai is, ezért fontos, hogy jól válasszuk meg a lakótársakat, amikor többen bérlünk lakást.
Adrenalin.blog.hu - 2018. február 7. 14:24
Influenza-szezon van, és a zsepigyártók nálunk nem jutnak tovább annál, minthogy duzzadt piros orrokkal próbáljanak rávenni bennünket a használatukra. Bár nem papírgyártó a megbízó, de az ötlet mégis zseniális, végre betalál a témában, és nemcsak élményt ad, hanem praktikus is.
Btl.hu - 2018. február 5. 2:47
Az 52. NFL nagydöntő half time show-jához nemcsak fedetlen keblekre, de előadó társra sem volt szüksége Timberlake-nek, aki Prince-i magasságokba emelkedett a -16 Celsius-fokos minneapolisi estén.
Btl.hu - 2018. február 1. 17:15
A Design Terminál mentorprogramjának záró eseményén, a Demo Day-en jelentették be a nonprofit szervezet legújabb vállalati együttműködéseit. A Design Terminál célja, hogy a piaci szereplők számára olyan tehetséggondozó programokat dolgozzanak ki, melyek hidat képeznek a vállalatok és a startupok között.
Lapok:    
Időkép.hu - 2018. február 25. 17:10
Több mint 30 éves rekordot döntött meg a Kékestetőn mért -11,1 fokos legalacsonyabb maximum-hőmérséklet.
Időkép.hu - 2018. február 25. 16:52
A Dunántúl legmagasabb pontján, a fagyos, napos időjárás még káprázatosabbá tette a havas tájat.
Időkép.hu - 2018. február 25. 15:32
Kedden havazás érkezik dél felől, de a mínuszok is röpködni fognak a hét közepén.
Webbeteg.hu Betegségek - 2018. február 25. 20:07
A légcső gyulladása leggyakrabban a felső légúti fertőzések szövődményeként jelentkezik, felnőttkorban gyakrabban vírusos, gyermekkorban többször bakteriális eredetű.
HVG.hu itthon - 1970. január 1. 1:00
Ebroker - Ingatlan - 2018. február 25. 13:15
A válság jelentősen megtépázta a szállodaépítési kedvet hazánkban, de úgy tűnik, hogy a javuló turisztikai látogatási és szállodai bevétel számok végül az építkezéseket is beindították. Bár a kivitelezési fázisba lépő projektek összértéke még így is messze elmarad a korábbi jó évek szintjeitől, az utóbbi időben évente 40 milliárd forint körüli értékben indulnak el szállodaépítési munkálatok. Te...
HVG.hu itthon - 1970. január 1. 1:00
HVG.hu itthon - 1970. január 1. 1:00
Isite.hu - 2018. február 25. 20:05
A Bandai Namco bemutatta a Sword Art Online: Fatal Bullet utolsó hivatalos kedvcsinálóját, aminek köszönhetően még egyszer és utoljára vethetünk egy pillantást a szerepjátékokat az inte... tovább