Marketing
Hír:
AdServer.blog.hu - 2018. februr 14. 17:12
  Milyen változásokat hoz? Február 15-étől igen fontos változás történik az online hirdetések piacán, köszönhetően a Google döntésének. Az amerikai vállalat ugyanis ezen a napon kapcsolja be a Chrome internetes böngészőben lévő reklámblokkoló funkciót. A közelmúltban sok kérdés merült fel ezzel kapcsolatban, ezért most igyekszünk tisztázni ezek közül a legfontosabbakat.    Miért döntött úgy a Google, hogy saját reklámblokkolót épít a Chrome-ba? Az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt a reklámblokkolót használó felhasználók száma. Ennek hátterében leginkább az olyan zavaró reklámok elterjedése áll, amelyek megakasztották az internetezőket a tartalom fogyasztásában. Azért, hogy mindez megváltozzon és a jövőben tisztább, a felhasználók számára könnyebben fogyasztható reklámok jelenjenek meg, a Google csatlakozott a Coalition for Better Ads nevű szervezethez.    Mit csinál a Coalition for Better Ads? A Jobb Reklámokért Szövetség elsősorban azért jött létre, hogy irányelveket határozzon meg a felhasználóbarát reklámok létrehozásával kapcsolatban. Ennek részeként létrehozták a Better Ads Experience Program-ot, (Jobb Reklámélmény Program). Közleményük szerint a program célja, hogy javítsa az online hirdetésekkel kapcsolatos felhasználói élményt és hogy segítse a CBA standardok foganatosítását a piacon. Tagjai között olyan vállalatokat találunk, mint a Google, a Facebook, a Microsoft vagy épp az IAB.    Miről szól a Better Ads Experience Program? A CBA által kidolgozott program legfontosabb célja, hogy nevéhez méltóan javítsa a felhasználók online hirdetésekkel kapcsolatos internetezési élményét. Emellett azonban a BAEP megalkotóinak az is feltett szándéka, hogy egy olyan biztonsági zónát (safe harbour) hozzanak létre a tartalomszolgáltatók számára, amely csökkenti a kiszolgáltatottságukat a Chrome filtering bevezetéséhez hasonló intézkedésekkel kapcsolatban. A program minősítést biztosít az olyan tartalomszolgáltatóknak, akik hirdetéseiket a CBA standardjai alapján jelenítik meg. Azok a technológiai szolgáltatók (pl. Google Chrome) pedig, akik vállalják, hogy a hirdetéseket csak a standardokkal összeegyeztethető módon blokkolják, akkreditációban részesülnek.   Hogyan fogadta a szakma a Better Ads Experience Programot?  Egyes európai IAB tagszervezetek kezdetben fenntartásokkal fogadták a programot, megkérdőjelezve a standardok alkalmazhatóságát az összes piacon, annak ellenére, hogy a CBA kutatása elmelétileg reprezentatívnak tekinthető. Kritikával illették továbbá a program fizetős jellegét, különösen annak fényében, hogy a hozzáadott értékét az iparágban csekély mértékűnek tartják. Egyes tagszervezetek szerint az egész kezdeményezés az online hirdetésekkel kapcsolatos kreativitás keretek közé szorítását jelenti. Továbbá aggályosnak vélték a program USA központúságát, és jelezték igényüket a CBA egy európai kirendeltségének létrehozásával kapcsolatban. Mára a nagyobb nyugat-európai tagszervezetek nem mutatnak jelentős ellenállást a program bevezetésével kapcsolatban. Hovatovább egyes IAB tagszervezetek olyan, a CBA standardok implementációját elősegítő programokat hoztak létre, mint a francia Digital Ad Trust Committee, vagy az egyesült királyságbeli IAB UK Gold Standard.   Mire alapozva dolgozták ki a Better Ads Experience Programot?  Azért, hogy pontos képet kapjanak az internetezők szokásairól, a program kidolgozását egy átfogó vizsgálat előzte meg. Ebben 25 ezer internetező vett részt, a teszt során pedig 104 weboldalt mutattak meg nekik, amelyek mindegyikén eltérő típusú reklámok jelentek meg. A visszajelzésekből a CBA számára világossá vált, hogyan viszonyulnak az egyes hirdetés-típusokhoz, vagyis mik azok, amikkel nincs probléma és melyek azok, amelyek zavarók, és elkerülésük érdekében reklámblokkolót alkalmaznak.  Kiderült, hogy a felhasználók többségét nem maguk a reklámok zavarják, hanem kifejezetten bizonyos típusú hirdetések. Ilyenkor, ha egymás után többször is belefutottak egy-egy ilyen reklámba, nagyobb arányban döntöttek a reklámblokkoló telepítése mellett. Tehát végső soron néhány zavaró hirdetés akár az összes elrejtéséhez, és ezzel a hirdetői piac megkárosításához vezethet.    Melyek a legzavaróbb reklámok? A számítógépes vizsgálat során a legtöbben a képernyő aljához tapadó reklámokról, illetve az előugró hirdetésekről mondták azt, hogy idegesíti őket. Ez utóbbinál különösen sokakat zavar, ha azokban automatikusan egy hangos videó indul el.  Hasonló a helyzet az okostelefonok esetén is: ott az előugró reklámok mellett a képernyő tartalmát teljes egészében blokkoló, illetve az oldal alján folyamatosan megjelenő hirdetések zavarják a legjobban a felhasználókat.   Hogyan működik a Google algoritmusa? A Google rendszere február 15-től nem csinál mást, mint ellenőrzi az internetes oldalakat, hogy azokon megtalálhatóak-e a CBA standardjai alapján zavaró reklámok. Amennyiben igen, úgy az algoritmus büntetőpontokat oszt ki, ha pedig ezek mennyisége 30 napon keresztül eléri a küszöbértéket, az adott oldalt bukottnak minősíti, ezt pedig elmenti egy EasyList és EasyPrivacy névre keresztelt szűrőlistába. Ebből dolgozik a Chrome-ba épített reklámblokkoló, amennyiben pedig a felhasználó olyan oldalra érkezik, ami megtalálható a listán, úgy a funkció élesedik, és az oldalon lévő összes hirdetést eltünteti a böngésző. Ez a küszöbérték fokozatosan válik egyre szigorúbbá: A bevezetést követő első két hónapban a küszöbérték 7.5% A következő négy hónapban 5% A végső határérték pedig 2.5% lesz Ez azt jelenti, hogy amennyiben a weboldalon megjelenő hirdetések több, mint 2.5%-a valamilyen, zavaró típusú reklám, úgy az összes hirdetést blokkolja a rendszer. Szerencsére a hirdetők, illetve az oldalkezelők előre felkészülhetnek, hiszen a Google hirdetésiélmény-jelentésének (Ad Experience Report) segítségével lehetőségük van a honlapok hirdetéseinek ellenőrzésére.   Mi az Adverticum Zrt. álláspontja az ügyben? Ezzel kapcsolatban Fischer Mátét az Adverticum Zrt. értékesítési munkatársát kérdeztük meg: ,,Mi azt javasoljuk, hogy amennyiben lehetséges, érdemes mellőzni az ilyen típusú hirdetéseket (tehát a layer, interstitial, illetve hanggal induló reklámokat), mivel nem garantálható, hogy azok megjelennek. Egyedüli megoldást a tartalomkiszolgálói oldalon történő megjelenítés eredményezhet, hiszen ilyenkor nem blokkolja a reklámot a Google, mivel azt az oldal tartalmának tekinti. De ilyen esetben a hirdetés nem érkezhet AdServerből, hanem közvetlenül az oldal webszerverének kell kiszolgálnia, és az AdServert csak AV/CT mérő linknek lehet használni. Természetesen ez sem biztos, hogy sokáig működő megoldás, hiszen a Google nem hozta nyilvánosságra az algoritmusa pontos működését, így csak találgatni lehet, hogy a kiskapuk meddig maradnak nyitva. Az azonban biztos, hogy hamarosan többet tudunk majd, hiszen február 19-én az Adverticum, az IAB Magyarország küldöttségében, részt vesz egy egyeztetésen Bécsben, ahol betekintést nyerhetünk a CBA működésébe és a standardok kialakításának folyamatába. A találkozón képviselteti magát a Google, az IAB Europe és egyes régiós IAB tagszervezetek is. Mindemellett az egyeztetés során lehetőség lesz a Google hirdetésblokkolójával kapcsolatos első tapasztalatok megvitatására.
Hrek percrl-percre
Betiltjk a naptejek rustst Hawaiin (vide)
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 12:31
Mihalec Gbor (Vlasz): Egyre tbben vlnak hsz v hzassg utn
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 12:11
A Belgyminisztrium vgrehajtja a ,,Stop Soros"-tervet
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 11:47
Ez trtnt jniusban
Idkp.hu - 2018. jlius 4. 11:45
Nagy Ervin (Polgr Portl): Harc a melegjogokrt? Ugyan mr!
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 11:25
Kalciumhiny: minden korosztlyban kockzati tnyez
Webbeteg.hu letmd - 2018. jlius 4. 11:25
Megltk az Iszlm llam-vezr fit
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 11:05
sszecserltk a romnok a brit zszlt az izlandival
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 10:53
Mint egy svd nyri lak
letforma.hu - 2018. jlius 4. 10:45
ttr teljestmny a Toyota Miraitl
Autblog.hu - 2018. jlius 4. 10:10
Fotkat szivrogtat a Samsung zenetkldje
SG.hu IT/Tech - 2018. jlius 4. 9:59
Hrom okosrn dolgozik a Google
SG.hu IT/Tech - 2018. jlius 4. 9:59
A szvinfarktus tnetei
Webbeteg.hu Betegsgek - 2018. jlius 4. 9:41
Kretlen fotkat kldzgetnek a Samsungok
HWSW.hu - 2018. jlius 4. 9:30
Tvozik az NKE rektori tisztsgbl Patyi Andrs
Mandiner Aut aktulis - 2018. jlius 4. 9:20
Objektv hr - 2018. jlius 3. 10:15
Az Eurpai Krnyezetvdelmi gynksg ma publiklt jelentse szerint vizeink llapota lehangol: jelenleg az eurpai felszni vizek csupn 40%-a egszsges. Magyarorszg vizeinek pedig kevesebb, mint 20%-a van j kolgiai llapotban. A WWF arra figyelmeztet, hogy a 18 ve elfogadott Eurpai szablyozst a tagllamok csak elodzzk, mg vizeink roml llapota hatalmas krokat okoz. A gerinces llatok 81%-a eltnt bolygnkrl, s haznk ikonja, a tiszavirg llomnyban is jelents cskkens ltszik - tudatta az OBJEKTV Hrgynksggel a WWF Magyarorszg.
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
Plyzatihrek.eu - 2018. jlius 2. 14:23
A tavalyi sszeg dupljra, 140 milli forintra emelte az Eurpai mobilitsi ht teleplsi rendezvnyeinek tmogatsi kerett az Innovcis s Technolgiai Minisztrium (ITM). A nagyobb keretsszeg hozzsegtheti a helyi nkormnyzatokat ahhoz, hogy szlesebb krben s hatkonyabban vonjk be a csaldokat az mobilitsi ht rendezvnyeibe szeptember 16. s 22. kztt. 
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
Borszportl.hu - 2018. jlius 3. 17:00
A 2018. júniusában Egerben megrendezett VinAgora Nemzetközi Borversenyre 545 nevezés érkezett 13 országból. Az összesen 50 fbl álló nemzetközi zsri három napon át kóstolta és bírálta a borokat.
Marketing kategória további hírei
Idkp.hu - 2018. jlius 4. 11:45
Heves zivatarok s sok felhszakads jellemezte a nyr els hnapjt, tbbszr frisstette hidegfront a levegt, majd lass melegedssel trtek vissza a 30 fokok.
kpnyeg.hu - Kzp-Magyarorszgi idjrs-elrejelzs, 15:15
Idkp.hu - 2018. jlius 3. 15:15
Aktulis idjrs:Budapest: 25°C, 9.36 km/h/NY-i szl, kzepesen felhs Elrejelzs: Ma: Hmrsklet: min 18°C, max 27°C Id: gyengn felhs Holnap: Hmrsklet: min 16°C, max 28°C Id: kzepesen felhs 15 napos idjrs-elrejelzs a Kpnyeg.hu oldalon!
Idkp.hu - 2018. jlius 3. 12:54
Visszatr a meleg nyr, azonban a megszokott zporok, zivatarok sem maradnak majd el a ht htralv rszben.
Webbeteg.hu Betegsgek - 2018. jlius 4. 9:41
A szvinfarktus gyakran nem jr olyan drmai tnetekkel, mint ahogy azt a tvben vagy a moziban lthatjuk. Sokaknl a tnetei kevsb kifejezettek, st vannak olyanok, akiknl egyltaln nincsenek szlelhet jelek!
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
Ebroker - Ingatlan - 2018. jlius 4. 3:00
Varga Mihly pnzgyminisztert krdeztk az Infordi Arna cm msorban, tbbek kztt az 5%-os laksfa hosszabbtsval kapcsolatban, amire elg egyenes, mr-mr egyrtelm vlaszt adott. A hazai laksszakma mr rgta vrja a dntst arrl, hogy mi lesz a 2019. vgig szl hatridvel, amire a kormnyzat szerepli mr hnapok ta gy reaglnak, hogy a hatrid msfl v mlva lejr s a hoss...
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
PCforum.hu - 2018. jlius 4. 9:30
Br az Intel hivatalosan mg nem jelentette be ket, mris lebuktatta legels kilencedik genercis Core processzorait. A chipgyrt ugyanis egy, a lapkihoz kszlt mikrokd frisstsrl szl dokumentumban vletlenl megemltett prat a 9000-es modellszmmal rkez processzorokbl is.