Marketing
Hír:
AdServer.blog.hu - 2018. februr 14. 17:12
  Milyen változásokat hoz? Február 15-étől igen fontos változás történik az online hirdetések piacán, köszönhetően a Google döntésének. Az amerikai vállalat ugyanis ezen a napon kapcsolja be a Chrome internetes böngészőben lévő reklámblokkoló funkciót. A közelmúltban sok kérdés merült fel ezzel kapcsolatban, ezért most igyekszünk tisztázni ezek közül a legfontosabbakat.    Miért döntött úgy a Google, hogy saját reklámblokkolót épít a Chrome-ba? Az elmúlt években rendkívüli mértékben megnőtt a reklámblokkolót használó felhasználók száma. Ennek hátterében leginkább az olyan zavaró reklámok elterjedése áll, amelyek megakasztották az internetezőket a tartalom fogyasztásában. Azért, hogy mindez megváltozzon és a jövőben tisztább, a felhasználók számára könnyebben fogyasztható reklámok jelenjenek meg, a Google csatlakozott a Coalition for Better Ads nevű szervezethez.    Mit csinál a Coalition for Better Ads? A Jobb Reklámokért Szövetség elsősorban azért jött létre, hogy irányelveket határozzon meg a felhasználóbarát reklámok létrehozásával kapcsolatban. Ennek részeként létrehozták a Better Ads Experience Program-ot, (Jobb Reklámélmény Program). Közleményük szerint a program célja, hogy javítsa az online hirdetésekkel kapcsolatos felhasználói élményt és hogy segítse a CBA standardok foganatosítását a piacon. Tagjai között olyan vállalatokat találunk, mint a Google, a Facebook, a Microsoft vagy épp az IAB.    Miről szól a Better Ads Experience Program? A CBA által kidolgozott program legfontosabb célja, hogy nevéhez méltóan javítsa a felhasználók online hirdetésekkel kapcsolatos internetezési élményét. Emellett azonban a BAEP megalkotóinak az is feltett szándéka, hogy egy olyan biztonsági zónát (safe harbour) hozzanak létre a tartalomszolgáltatók számára, amely csökkenti a kiszolgáltatottságukat a Chrome filtering bevezetéséhez hasonló intézkedésekkel kapcsolatban. A program minősítést biztosít az olyan tartalomszolgáltatóknak, akik hirdetéseiket a CBA standardjai alapján jelenítik meg. Azok a technológiai szolgáltatók (pl. Google Chrome) pedig, akik vállalják, hogy a hirdetéseket csak a standardokkal összeegyeztethető módon blokkolják, akkreditációban részesülnek.   Hogyan fogadta a szakma a Better Ads Experience Programot?  Egyes európai IAB tagszervezetek kezdetben fenntartásokkal fogadták a programot, megkérdőjelezve a standardok alkalmazhatóságát az összes piacon, annak ellenére, hogy a CBA kutatása elmelétileg reprezentatívnak tekinthető. Kritikával illették továbbá a program fizetős jellegét, különösen annak fényében, hogy a hozzáadott értékét az iparágban csekély mértékűnek tartják. Egyes tagszervezetek szerint az egész kezdeményezés az online hirdetésekkel kapcsolatos kreativitás keretek közé szorítását jelenti. Továbbá aggályosnak vélték a program USA központúságát, és jelezték igényüket a CBA egy európai kirendeltségének létrehozásával kapcsolatban. Mára a nagyobb nyugat-európai tagszervezetek nem mutatnak jelentős ellenállást a program bevezetésével kapcsolatban. Hovatovább egyes IAB tagszervezetek olyan, a CBA standardok implementációját elősegítő programokat hoztak létre, mint a francia Digital Ad Trust Committee, vagy az egyesült királyságbeli IAB UK Gold Standard.   Mire alapozva dolgozták ki a Better Ads Experience Programot?  Azért, hogy pontos képet kapjanak az internetezők szokásairól, a program kidolgozását egy átfogó vizsgálat előzte meg. Ebben 25 ezer internetező vett részt, a teszt során pedig 104 weboldalt mutattak meg nekik, amelyek mindegyikén eltérő típusú reklámok jelentek meg. A visszajelzésekből a CBA számára világossá vált, hogyan viszonyulnak az egyes hirdetés-típusokhoz, vagyis mik azok, amikkel nincs probléma és melyek azok, amelyek zavarók, és elkerülésük érdekében reklámblokkolót alkalmaznak.  Kiderült, hogy a felhasználók többségét nem maguk a reklámok zavarják, hanem kifejezetten bizonyos típusú hirdetések. Ilyenkor, ha egymás után többször is belefutottak egy-egy ilyen reklámba, nagyobb arányban döntöttek a reklámblokkoló telepítése mellett. Tehát végső soron néhány zavaró hirdetés akár az összes elrejtéséhez, és ezzel a hirdetői piac megkárosításához vezethet.    Melyek a legzavaróbb reklámok? A számítógépes vizsgálat során a legtöbben a képernyő aljához tapadó reklámokról, illetve az előugró hirdetésekről mondták azt, hogy idegesíti őket. Ez utóbbinál különösen sokakat zavar, ha azokban automatikusan egy hangos videó indul el.  Hasonló a helyzet az okostelefonok esetén is: ott az előugró reklámok mellett a képernyő tartalmát teljes egészében blokkoló, illetve az oldal alján folyamatosan megjelenő hirdetések zavarják a legjobban a felhasználókat.   Hogyan működik a Google algoritmusa? A Google rendszere február 15-től nem csinál mást, mint ellenőrzi az internetes oldalakat, hogy azokon megtalálhatóak-e a CBA standardjai alapján zavaró reklámok. Amennyiben igen, úgy az algoritmus büntetőpontokat oszt ki, ha pedig ezek mennyisége 30 napon keresztül eléri a küszöbértéket, az adott oldalt bukottnak minősíti, ezt pedig elmenti egy EasyList és EasyPrivacy névre keresztelt szűrőlistába. Ebből dolgozik a Chrome-ba épített reklámblokkoló, amennyiben pedig a felhasználó olyan oldalra érkezik, ami megtalálható a listán, úgy a funkció élesedik, és az oldalon lévő összes hirdetést eltünteti a böngésző. Ez a küszöbérték fokozatosan válik egyre szigorúbbá: A bevezetést követő első két hónapban a küszöbérték 7.5% A következő négy hónapban 5% A végső határérték pedig 2.5% lesz Ez azt jelenti, hogy amennyiben a weboldalon megjelenő hirdetések több, mint 2.5%-a valamilyen, zavaró típusú reklám, úgy az összes hirdetést blokkolja a rendszer. Szerencsére a hirdetők, illetve az oldalkezelők előre felkészülhetnek, hiszen a Google hirdetésiélmény-jelentésének (Ad Experience Report) segítségével lehetőségük van a honlapok hirdetéseinek ellenőrzésére.   Mi az Adverticum Zrt. álláspontja az ügyben? Ezzel kapcsolatban Fischer Mátét az Adverticum Zrt. értékesítési munkatársát kérdeztük meg: ,,Mi azt javasoljuk, hogy amennyiben lehetséges, érdemes mellőzni az ilyen típusú hirdetéseket (tehát a layer, interstitial, illetve hanggal induló reklámokat), mivel nem garantálható, hogy azok megjelennek. Egyedüli megoldást a tartalomkiszolgálói oldalon történő megjelenítés eredményezhet, hiszen ilyenkor nem blokkolja a reklámot a Google, mivel azt az oldal tartalmának tekinti. De ilyen esetben a hirdetés nem érkezhet AdServerből, hanem közvetlenül az oldal webszerverének kell kiszolgálnia, és az AdServert csak AV/CT mérő linknek lehet használni. Természetesen ez sem biztos, hogy sokáig működő megoldás, hiszen a Google nem hozta nyilvánosságra az algoritmusa pontos működését, így csak találgatni lehet, hogy a kiskapuk meddig maradnak nyitva. Az azonban biztos, hogy hamarosan többet tudunk majd, hiszen február 19-én az Adverticum, az IAB Magyarország küldöttségében, részt vesz egy egyeztetésen Bécsben, ahol betekintést nyerhetünk a CBA működésébe és a standardok kialakításának folyamatába. A találkozón képviselteti magát a Google, az IAB Europe és egyes régiós IAB tagszervezetek is. Mindemellett az egyeztetés során lehetőség lesz a Google hirdetésblokkolójával kapcsolatos első tapasztalatok megvitatására.
Hrek percrl-percre
Szijjrt: Koncepcis eljrs zajlik haznk ellen
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 17:11
Elfogadta az Eurpai Parlament bizottsga a Sargentini-jelentst
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 17:06
Megrkezett az j amerikai nagykvet Budapestre
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 17:04
Tbb hasznos apr jdonsgot tesztel a Slack
HWSW.hu - 2018. jnius 25. 17:00
Pcza Istvn (Szzadvg): Seehofer s a nmet mdiablvny ledntse
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 16:53
Indul a nyarals! Veszlyek a vzparton s a vzben
Webbeteg.hu Betegsgek - 2018. jnius 25. 16:07
Eredmnyt hirdettek a legklnlegesebb magyar borversenyen
Borszportl.hu - 2018. jnius 25. 16:02
Megvan a Pkember: Hazatrs 2 hivatalos cme
SG.hu Film - 2018. jnius 25. 16:02
Elindult a Nagy Hadrontkztet tptse
SG.hu Tudomny - 2018. jnius 25. 15:47
Kt j telefon jn az LG-tl
SG.hu IT/Tech - 2018. jnius 25. 15:43
Karafith Orsolya (24.hu): Megnztem s nem buzuldtam be
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 15:32
A GDP hat szzalkt fordtank oktatsra a Liberlisok
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 15:24
Vgre beveti j energia-visszanyerjt a Renault
F1vilg.hu - 2018. jnius 25. 15:14
Bedrogozta a felesgt, hogy nyugodtan nzhesse a Dirty Dancinget
Mandiner Aut aktulis - 2018. jnius 25. 14:59
jabb konkurenst kapott a Star Wars 9
SG.hu Film - 2018. jnius 25. 14:56
Steak marhahtsznbl - egyenesen Pammer Lvia stjbl
letforma.hu - 2018. jnius 25. 14:45
Objektv hr - 2018. jnius 25. 10:02
A Bagnl trtnt balesetben ngyen srltek meg - rteslt az OBJEKTV Hrgynksg a rendrsg kzlemnybl.
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
Plyzatihrek.eu - 2018. jnius 20. 15:09
Az v Szchenyi Vllalkozsa dj egy olyan kitntets, mely a nyertes szmra kiemelked trsadalmi s szakmai elismerst jelent. A plyzatot a Grf Szchenyi Csald Alaptvny kezdemnyezte. A plyzat nyilvnos. Plyzatot nyjthat be minden olyan vllalkozs, gazdasgi szervezet, amely magyarorszgi bejegyzett szkhellyel rendelkezik, s elssorban Magyarorszgon fejti ki gazdasgi, zleti tevkenysgt. A djra Magyarorszgon bejegyzett szkhely vllalkozsok plyzhatnak, amelyeket az innovci, a termelkenysg s a trsadalmi felelssgvllals terletn nyjtott teljestmnyk alapjn rtkel a zsri. Plyzatokat 2018. szeptember 1-ig lehet benyjtani. 
Cemp.blog.hu - 2018. jnius 21. 8:06
Jl kezdett az Index sport a legnagyobb hazai portlok versenyben, az els napot nluk kvettk a legtbben a nemzetkzi labdargs honi rajongi. A sportrovat remek formja kitartott, az els csoportkr sorn az interneten tjkozd magyarok kzl tovbbra is legtbben az index online kzvettseit s futballhreit kerestk. Olvasikat minden rdekli a focivbvel kapcsolatban, amirt vrhatan nagyon sokat tltenek majd a szjton. Ha szeretne velk tallkozni, foglalja le a mg elrhet hirdetsi helyeinket, a java mghtra van! Hirdetsi megoldsainkrt a focivb alatt keresse kapcsolattartjt vagy rjon neknk!
Ebroker - Ingatlan - 2018. jnius 25. 11:22
Leginkbb a munkaerkltsgek eltrse miatt tapasztalhatjuk azt a jelensget, hogy kt azonos szllodalnc szinte ugyanolyan felszereltsg szobjnak ms az ra kt klnbz orszgban. Mivel kt azonos szolgltatsrl van sz, amelyek csupn a lokciban trnek el egymstl, ksztve egy leegyszerstett n. "szlloda-indexet" megnztk, hogy mennyivel drgbb egy szllodai szoba tlagra az eu...
Marketing kategória további hírei
Cemp.blog.hu - 2018. jnius 21. 8:06
Jól kezdett az Index sport a legnagyobb hazai portálok versenyében, az első napot náluk követték a legtöbben a nemzetközi labdarúgás honi rajongói. A sportrovat remek formája kitartott, az első csoportkör során az interneten tájékozódó magyarok közül továbbra is legtöbben az index online közvetítéseit és futballhíreit keresték. Olvasóikat minden érdekli a focivébével kapcsolatban, amiért várhatóan nagyon sokat töltenek majd a szájton. Ha szeretne velük találkozni, foglalja le a még elérhető hirdetési helyeinket, a java méghátra van! Hirdetési megoldásainkért a focivébé alatt keresse kapcsolattartóját vagy írjon nekünk!
Btl.hu - 2018. jnius 20. 1:20
Lecserélik az egyszer használatos műanyag tasakokat, és újrahasznosított vagy fenntartható forrásból származó bio anyagokat alkalmaznak minden műanyag alapú csomagolás helyett.
Cemp.blog.hu - 2018. jnius 15. 11:34
A tegnapi napon elkezdődött a XXI. Futball-világbajnokság, melyet Index címlapon kiemelt helyen követhetünk: Index, információs csík, multiscreen, 2018.06.15. Habár tegnap még csak a házigazda Oroszország játszott nyitómeccset, az Index Sport rovata már így is 69%-ot nőtt egy átlagos naphoz képest. Június 14-én 289.505 valós látogató követte az eseményeket nálunk. (Forrás: DKT - Gemius (15+ teljes közönség), 2018. márc-máj. napi átlag RU és 2018. jún. 14. napi RU, multiplatform total adat.) Mától felpörögnek az események, és várhatóan a látogatottság is az Index Sport / Futball-vb mellékletén.
Btl.hu - 2018. jnius 15. 2:24
Idén 3. alkalommal rendezik meg azt a négyhetes adománygyűjtő kampányt, melynek során 6 fontos és izgalmas, ferencvárosi kötődésű, civil ügyért zajlik a gyűjtés.
Cemp.blog.hu - 2018. jnius 13. 9:27
AdServer.blog.hu - 2018. mjus 7. 17:06
Kiválóan alkalmasak a figyelem felkeltésére, a márkaismertség építésére és a felhasználókkal való kapcsolattartása: a digitális videóhirdetések népszerűsége töretlen. Nem véletlen, hogy az elmúlt években, folyamatosan két számjegyű növekedést könyvelhetett e,l a digitális videóhirdetések piaca, ebben pedig nem kis szerep jut az influencereknek. Az ezrek, százezrek, sőt olykor milliók által követett személyek videói megváltoztatták a hirdetési piacot. Ebben az írásban megmutatjuk, milyen változáson mentek keresztül a digitális videóhirdetések, milyen formájuk létezik és hogyan mérhetjük egy-egy kampány sikerét. [...] Bővebben!
Idkp.hu - 2018. jnius 24. 16:54
Visszatrt a tl a magasabb hegyekbe a szlovk-lengyel hatron. 1500 mter felett az es mr havazsba fordult t.
Idkp.hu - 2018. jnius 24. 13:33
Szp lencsefelhk alakultak ki a reggeli rkban a hegyvidki terletek kzelben.
Idkp.hu - 2018. jnius 24. 11:02
Vasrnap hajnalban is ritkn lthat jszakai vilgt felhk ragyogtak fel az szakkeleti horizont felett.
Webbeteg.hu Betegsgek - 2018. jnius 25. 16:07
A figyelmeztetsek ellenre minden vben trtnnek vzbe fulladsok vagy vzi balesetek, pedig szinte minden esetben ki lehetne vdeni a balesetet, a tragdit.
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
Ebroker - Ingatlan - 2018. jnius 25. 11:22
Leginkbb a munkaerkltsgek eltrse miatt tapasztalhatjuk azt a jelensget, hogy kt azonos szllodalnc szinte ugyanolyan felszereltsg szobjnak ms az ra kt klnbz orszgban. Mivel kt azonos szolgltatsrl van sz, amelyek csupn a lokciban trnek el egymstl, ksztve egy leegyszerstett n. "szlloda-indexet" megnztk, hogy mennyivel drgbb egy szllodai szoba tlagra az eu...
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
HVG.hu itthon - 1970. janur 1. 1:00
HWSW.hu - 2018. jnius 25. 17:00
Fontos apr jdonsgokra utal jelek fedezhetek fel a Slack kdjban. A jvben megsznhetnek a kinn felejtett sttusz zenetek az idkorltok belltsval. Az jdonsgok viszont mr nem jnnek Windows Phone-re, mivel ezt a fejlesztst a Slack is elengedte, az utolsk kzt.